2-Pers. suite v.a.
*Exclusief Calamiteitenfonds à € 2.50 per reservering en SGR bijdrage à € 5,- per persoon.
2-Pers. suite v.a.
*Exclusief Calamiteitenfonds à € 2.50 per reservering en SGR bijdrage à € 5,- per persoon.
Advanced, airy and elevated, Singapore is a spectacular, futuristic vision of utopian city life. A healthy population of almost six million call it home, but this is a city designed with space to breathe, and gorgeous outdoor parks, massive indoor greenhouses and beautiful recreational spaces spread between the City of Gardens’ skyscrapers and soaring structures. Once a quiet fishing village, now a glistening island city-state and an international beacon of science, education and technology. View less
Singapore is almost intimidatingly clean – and the hyper-efficient public transport system whips residents and visitors across the city’s neighbourhoods in a heartbeat. Glorious fountains and audacious skyscrapers loom up – nodding to traditional feng shui beliefs – and putting on dazzling illuminated displays after dark. The lush green botanical gardens are a spectacular UNESCO World Heritage Site, covering 52 hectares and decorated with impressive colourful orchids. Or breathe in more of the freshest air by heading up to wander the canopy strung bridges of MacRitchie Reservoir Park. Head for the iconic Marina Bay – a landmark of the city crowned by three interconnected towers, which watch out over island sprinkled waters. Jaunt between Little India and the atmospheric Chinatown in minutes, where beautiful temples – like the Chinese Thian Hock Keng Temple and Hindu Sri Mariamman Temple add rich cultural intrigue. Singapore’s cuisine is a mouthwatering fusion of its Indian, Chinese, Indonesian, and Malay influences, taking and enhancing the best of each. Enjoy dishes in towering restaurants, or toast the glowing skyline with the city’s eponymous gin-soaked cocktail – a Singapore Sling.
De belangrijkste toegangspoort tot Maleisië, de cruisehaven genaamd Pelabuhan Klang, Port Klang of Port Kelang, is de grootste van het land. Tegenwoordig doet Port Klang zaken met meer dan 500 andere havens over de hele wereld. Hoewel de haven zelf weinig bezienswaardigheden heeft, ligt de stad Klang op slechts een paar kilometer afstand en is gemakkelijk te bereiken met de taxi (er is een taxiservicebalie bij het uitstappen). Hier zijn een handvol van onze favoriete ervaringen tijdens het varen naar Port Klang, Maleisië:
*Voor degenen die niet naar Kuala Lumpur gaan, kan een wandeling door het Aeon Bukit Tinggi Shopping Centre (ook wel het Aeon Jusco Shopping Centre genoemd) gemakkelijk enkele uren duren. Dit is gelegen nabij de haven.
*Het Little India District van de stad lijkt misschien een vreemde plek om naartoe te gaan in Maleisië, maar het is een van Klang’s populairste attracties en oudste winkelstraten. Vol met winkels en straatverkopers die traditionele Indiase goederen en eten verkopen, kunt u ook de nabijgelegen hindoetempels en heiligdommen bezoeken.
*De Sultan Sulaiman Royal Mosque werd in 1932 gebouwd door de Britten. Een mooie mix van art deco en Midden-Oosterse invloeden, het is ook de begraafplaats van verschillende sultans (zoals Sultan Salahuddin) en andere leden van de koninklijke familie. De kleurrijke glas-in-loodkoepel binnenin is adembenemend.
*De Galeri Diraja Sultan Abdul Aziz (of Sultan Abdul Aziz Royal Gallery) gebouwd in 1909 is gewijd aan de geschiedenis van het Selangor Sultanaat. Het gebouw zelf heeft een sfeer uit het koloniale tijdperk. Binnenin is er een selectie van koninklijke items, geschenken, artefacten en een replica van een kroonjuweel.De belangrijkste toegangspoort tot Maleisië, de cruisehaven genaamd Pelabuhan Klang, Port Klang of Port Kelang, is de grootste van het land. Tegenwoordig doet Port Klang zaken met meer dan 500 andere havens over de hele wereld. Hoewel de haven zelf weinig bezienswaardigheden heeft, ligt de stad Klang op slechts een paar kilometer afstand en is gemakkelijk te bereiken met de taxi (er is een taxiservicebalie bij het uitstappen). Hier zijn een handvol van onze favoriete ervaringen tijdens het varen naar Port Klang, Maleisië:
*Voor degenen die niet naar Kuala Lumpur gaan, kan een wandeling door het Aeon Bukit Tinggi Shopping Centre (ook wel het Aeon Jusco Shopping Centre genoemd) gemakkelijk enkele uren duren. Dit is gelegen nabij de haven.
*Het Little India District van de stad lijkt misschien een vreemde plek om naartoe te gaan in Maleisië, maar het is een van Klang’s populairste attracties en oudste winkelstraten. Vol met winkels en straatverkopers die traditionele Indiase goederen en eten verkopen, kunt u ook de nabijgelegen hindoetempels en heiligdommen bezoeken.
*De Sultan Sulaiman Royal Mosque werd in 1932 gebouwd door de Britten. Een mooie mix van art deco en Midden-Oosterse invloeden, het is ook de begraafplaats van verschillende sultans (zoals Sultan Salahuddin) en andere leden van de koninklijke familie. De kleurrijke glas-in-loodkoepel binnenin is adembenemend.
*De Galeri Diraja Sultan Abdul Aziz (of Sultan Abdul Aziz Royal Gallery) gebouwd in 1909 is gewijd aan de geschiedenis van het Selangor Sultanaat. Het gebouw zelf heeft een sfeer uit het koloniale tijdperk. Binnenin is er een selectie van koninklijke items, geschenken, artefacten en een replica van een kroonjuweel.De belangrijkste toegangspoort tot Maleisië, de cruisehaven genaamd Pelabuhan Klang, Port Klang of Port Kelang, is de grootste van het land. Tegenwoordig doet Port Klang zaken met meer dan 500 andere havens over de hele wereld. Hoewel de haven zelf weinig bezienswaardigheden heeft, ligt de stad Klang op slechts een paar kilometer afstand en is gemakkelijk te bereiken met de taxi (er is een taxiservicebalie bij het uitstappen). Hier zijn een handvol van onze favoriete ervaringen tijdens het varen naar Port Klang, Maleisië:
*Voor degenen die niet naar Kuala Lumpur gaan, kan een wandeling door het Aeon Bukit Tinggi Shopping Centre (ook wel het Aeon Jusco Shopping Centre genoemd) gemakkelijk enkele uren duren. Dit is gelegen nabij de haven.
*Het Little India District van de stad lijkt misschien een vreemde plek om naartoe te gaan in Maleisië, maar het is een van Klang’s populairste attracties en oudste winkelstraten. Vol met winkels en straatverkopers die traditionele Indiase goederen en eten verkopen, kunt u ook de nabijgelegen hindoetempels en heiligdommen bezoeken.
*De Sultan Sulaiman Royal Mosque werd in 1932 gebouwd door de Britten. Een mooie mix van art deco en Midden-Oosterse invloeden, het is ook de begraafplaats van verschillende sultans (zoals Sultan Salahuddin) en andere leden van de koninklijke familie. De kleurrijke glas-in-loodkoepel binnenin is adembenemend.
*De Galeri Diraja Sultan Abdul Aziz (of Sultan Abdul Aziz Royal Gallery) gebouwd in 1909 is gewijd aan de geschiedenis van het Selangor Sultanaat. Het gebouw zelf heeft een sfeer uit het koloniale tijdperk. Binnenin is er een selectie van koninklijke items, geschenken, artefacten en een replica van een kroonjuweel.De belangrijkste toegangspoort tot Maleisië, de cruisehaven genaamd Pelabuhan Klang, Port Klang of Port Kelang, is de grootste van het land. Tegenwoordig doet Port Klang zaken met meer dan 500 andere havens over de hele wereld. Hoewel de haven zelf weinig bezienswaardigheden heeft, ligt de stad Klang op slechts een paar kilometer afstand en is gemakkelijk te bereiken met de taxi (er is een taxiservicebalie bij het uitstappen). Hier zijn een handvol van onze favoriete ervaringen tijdens het varen naar Port Klang, Maleisië:
*Voor degenen die niet naar Kuala Lumpur gaan, kan een wandeling door het Aeon Bukit Tinggi Shopping Centre (ook wel het Aeon Jusco Shopping Centre genoemd) gemakkelijk enkele uren duren. Dit is gelegen nabij de haven.
*Het Little India District van de stad lijkt misschien een vreemde plek om naartoe te gaan in Maleisië, maar het is een van Klang’s populairste attracties en oudste winkelstraten. Vol met winkels en straatverkopers die traditionele Indiase goederen en eten verkopen, kunt u ook de nabijgelegen hindoetempels en heiligdommen bezoeken.
*De Sultan Sulaiman Royal Mosque werd in 1932 gebouwd door de Britten. Een mooie mix van art deco en Midden-Oosterse invloeden, het is ook de begraafplaats van verschillende sultans (zoals Sultan Salahuddin) en andere leden van de koninklijke familie. De kleurrijke glas-in-loodkoepel binnenin is adembenemend.
*De Galeri Diraja Sultan Abdul Aziz (of Sultan Abdul Aziz Royal Gallery) gebouwd in 1909 is gewijd aan de geschiedenis van het Selangor Sultanaat. Het gebouw zelf heeft een sfeer uit het koloniale tijdperk. Binnenin is er een selectie van koninklijke items, geschenken, artefacten en een replica van een kroonjuweel.
Galle is an ancient Muslim port where different political influences from Europe have merged. In fact, the Galle Fort was occupied by the Portuguese, Dutch and British until the late 19th century. Declared a UNESCO World Heritage Site in 1988, it is surrounded by the sea on three sides. The surviving Dutch-colonial architecture and narrow streets exude the historic atmosphere of this living fort. The 18th century Dutch church has a splendid wooden memorial to one of the commanders of Galle, while the Arab quarter has a distinctly Moorish touch.
“Sri Lanka en zijn commerciële centrum Colombo dragen nog de tekenen van een decennialange burgeroorlog en zijn relatief nieuwespelers op gebied van modern toerisme. Maar Colombo is al meer dan 2.000 jaar een cruciale handelspost. In de 16e eeuw werd deze stad de belangrijkste havenstad van Sri Lanka toen de Portugese vloot arriveerde. Na een periode van overheersing door de Nederlanders—werd Ceylon, zoals Sri Lanka toen heette, in 1802 een onderdeel van het Britse rijk. Sri Lanka werd onafhankelijk in 1948, maar het land kende een periode van onrust van 1983 tot 2009, toen er eindelijk een einde kwam aan de burgeroorlog in Sri Lanka.
Veel bezoekers zoeken de ongerepte stranden op of de door mist omhulde bergen van het theegebied van Sri Lanka en komen tot de ontdekking dat Colombo meer verdient dan alleen maar een bliksembezoek. De ontwikkeling gaat hier razendsnel en wolkenkrabbers staan zij aan zij met elegante gebouwen uit het koloniale verleden Drukke markten en nieuwe winkels mengen zich met eeuwenoude tempels en een rijke geschiedenis in deze fascinerende stad.”
Een schilderachtige zeehaven gebouwd op een reeks onderling verbonden eilanden en schiereilanden, Cochin was eeuwenlang het centrum van de specerijenhandel. Het is nog steeds een opmerkelijk kruispunt van culturen met veel overblijfselen van zijn Portugese, Nederlandse, Chinese en Joodse kolonisten. Zie de prachtige muurschilderingen en kroningsjassen van Maharadja’s in Mattancherry Palace.
Mumbai, de ‘Gateway to India’, strekt zich uit over zeven eilanden met elkaar verbonden door paden en bruggen. Een onderzoek in contrasten, de voormalige stad Bombay heeft alles van stijgende wolkenkrabbers en levendige marktplaatsen tot vrouwen die hun kleding in de zee wassen.
De hoofdstad en grootste stad van het Sultanaat van Oman, Muscat is een prachtige stad in het Midden-Oosten die bezoekers diverse attracties biedt. Verken Bahla Fort, een UNESCO Werelderfgoedlocatie gebouwd in de 13e en 14e eeuw; bezoek de spectaculaire Sultan Qaboos Grand Mosque; en geniet van een wandeling door Qurum National Park. Muscat biedt ook verschillende musea en, verder weg, de unieke gelegenheid om naar kamelenraces en stierengevechten te kijken. Voorbeeld kustexcursie: cruise op een Arabische show; Cultuur van Muscat.
De hoofdstad en grootste stad van het Sultanaat van Oman, Muscat is een prachtige stad in het Midden-Oosten die bezoekers diverse attracties biedt. Verken Bahla Fort, een UNESCO Werelderfgoedlocatie gebouwd in de 13e en 14e eeuw; bezoek de spectaculaire Sultan Qaboos Grand Mosque; en geniet van een wandeling door Qurum National Park. Muscat biedt ook verschillende musea en, verder weg, de unieke gelegenheid om naar kamelenraces en stierengevechten te kijken. Voorbeeld kustexcursie: cruise op een Arabische show; Cultuur van Muscat.
Extravagant shopping malls, gleaming skyscrapers and mosques studded with intricate carvings all contribute to the Pearl of Qatar’s flourishing skyline. A futuristic vision kept grounded by its heritage, this sprawling metropolis’s ambitious structures echo the ancient Arabic art that long preceded its rise. Explore the luxurious and fascinating tapestry of interwoven extravagance and tradition that is Doha’s trademark, as you soak up the sun, sea and skyline of this ever-sparkling city. Founded in the 1820s, Doha has grown apace from its pearl-farming village origins.
A well of oil riches helped to propel the city on its upward trajectory, fuelling a cityscape of twisted metal and glass that shimmers amid the peninsula’s desert blaze. Despite the vertical ambitions, you can quickly lose yourself in Doha’s tight web of alleyways, as you delve into the oldest souk in Qatar – which swallows visitors up in a cacophony of bartering and bantering. Goods have traded hands here for over a hundred years, and it’s still, the place to pick out handfuls of fresh dates and nuts, or perch at restaurants serving up saloona – a heavily spiced and perfumed broth of lamb and soft aubergine. Wander the Corniche’s four-mile parade, which unspools at the feet of skyscrapers that glow, jewel-like with multicoloured allure as night descends. You’ll walk with the vibrant colours of the Persian Bay stretching out next to you. The palm-tree-lined boulevard culminates in the spectacular Museum of Islamic Art, which stands proudly like a giant, glinting sandcastle. Doha may have blossomed rapidly, but it’s clear that the ambition doesn’t stop here – and the city’s boom continues as its time in the sun of the 2022 FIFA World Cup draws ever closer.
Extravagant shopping malls, gleaming skyscrapers and mosques studded with intricate carvings all contribute to the Pearl of Qatar’s flourishing skyline. A futuristic vision kept grounded by its heritage, this sprawling metropolis’s ambitious structures echo the ancient Arabic art that long preceded its rise. Explore the luxurious and fascinating tapestry of interwoven extravagance and tradition that is Doha’s trademark, as you soak up the sun, sea and skyline of this ever-sparkling city. Founded in the 1820s, Doha has grown apace from its pearl-farming village origins.
A well of oil riches helped to propel the city on its upward trajectory, fuelling a cityscape of twisted metal and glass that shimmers amid the peninsula’s desert blaze. Despite the vertical ambitions, you can quickly lose yourself in Doha’s tight web of alleyways, as you delve into the oldest souk in Qatar – which swallows visitors up in a cacophony of bartering and bantering. Goods have traded hands here for over a hundred years, and it’s still, the place to pick out handfuls of fresh dates and nuts, or perch at restaurants serving up saloona – a heavily spiced and perfumed broth of lamb and soft aubergine. Wander the Corniche’s four-mile parade, which unspools at the feet of skyscrapers that glow, jewel-like with multicoloured allure as night descends. You’ll walk with the vibrant colours of the Persian Bay stretching out next to you. The palm-tree-lined boulevard culminates in the spectacular Museum of Islamic Art, which stands proudly like a giant, glinting sandcastle. Doha may have blossomed rapidly, but it’s clear that the ambition doesn’t stop here – and the city’s boom continues as its time in the sun of the 2022 FIFA World Cup draws ever closer.
Extravagant shopping malls, gleaming skyscrapers and mosques studded with intricate carvings all contribute to the Pearl of Qatar’s flourishing skyline. A futuristic vision kept grounded by its heritage, this sprawling metropolis’s ambitious structures echo the ancient Arabic art that long preceded its rise. Explore the luxurious and fascinating tapestry of interwoven extravagance and tradition that is Doha’s trademark, as you soak up the sun, sea and skyline of this ever-sparkling city. Founded in the 1820s, Doha has grown apace from its pearl-farming village origins.
A well of oil riches helped to propel the city on its upward trajectory, fuelling a cityscape of twisted metal and glass that shimmers amid the peninsula’s desert blaze. Despite the vertical ambitions, you can quickly lose yourself in Doha’s tight web of alleyways, as you delve into the oldest souk in Qatar – which swallows visitors up in a cacophony of bartering and bantering. Goods have traded hands here for over a hundred years, and it’s still, the place to pick out handfuls of fresh dates and nuts, or perch at restaurants serving up saloona – a heavily spiced and perfumed broth of lamb and soft aubergine. Wander the Corniche’s four-mile parade, which unspools at the feet of skyscrapers that glow, jewel-like with multicoloured allure as night descends. You’ll walk with the vibrant colours of the Persian Bay stretching out next to you. The palm-tree-lined boulevard culminates in the spectacular Museum of Islamic Art, which stands proudly like a giant, glinting sandcastle. Doha may have blossomed rapidly, but it’s clear that the ambition doesn’t stop here – and the city’s boom continues as its time in the sun of the 2022 FIFA World Cup draws ever closer.
Silversea Cruises presenteert met genoegen ons nieuwe vlaggenschip, Silver Muse. Geleverd in het voorjaar van 2017, werd het nieuwe ultra-luxe schip gebouwd door Fincantieri en biedt het op 40.700 brt plaats aan 596 gasten. Silver Muse vertegenwoordigt een opwindende evolutie van Silver Spirit en herdefinieert ultra-luxe reizen over de oceaan – waardoor de intimiteit van kleine schepen en ruime accommodatie met alleen suites, die de kenmerken van de Silversea-ervaring zijn, wordt verbeterd. De toevoeging van Silver Muse breidt de Silversea-vloot uit tot negen schepen en legt opnieuw de lat aanzienlijk hoger in de ultra-luxe cruisemarkt met een schat aan verbeteringen aan boord, terwijl het voldoet aan de compromisloze eisen voor comfort, service en kwaliteit van de ’s werelds meest veeleisende reizigers.
Bar
Grill
La Terrazza
Connoisseur Club
Panorama Lounge
Theater
Ruimte om te kaarten
Kinderspeelruimte
Bibliotheek
Schoonheidssalon
Spa
Zwembad
Bubbelbad(en)
Winkel(s)
Conference Room
Observation Lounge
Receptie
Fitnesscentrum
Hardloopparcours